maanantai 25. heinäkuuta 2011

Venäläisten kanssa puuhamaassa

Arvatkaa kuka nukku tänään pommiin? Jeps, havahduin hereille 13 yli ysi hereille, kun viereisen huoneen neitiä tultiin herättelemään. Mutta olinpas silti neljää vailla kymmenen kassan takana, tukka pestynä, meikit naamassa, ja aamupalaki kädessä, matkalla kohti mahaa. Ihmeellisen paljon ihmisiä riittää, vaikka juhannuksen jälkeen lomailun aloittaneet ovat palanneetkin tänään sorvin ääreen.

Lauantaina olin eka puol viiteen kartanolla, ja siitä jatkoin puoleen yöhön lastenvahtihommia. Suunnattiin melkein neljä vee herran, ja 10-, 6- ja 12-vuotiaiden neitojen kanssa Kesämaahan. Meil oli niin kivaa! Keikuttiin kiipeilyradoissa, pompittiin, soudettiin, syötiin jätskiä, liukttiin liukumäessä, keikuttiin, ajettiin polkuautoja ja vaikka mitä. Mul tuli jossain vaiheessa jäätävä flashbackki, et hitto mähän oon ollu tääl enneki. Muistan kaks valokuvaa, toisen vesipuisto-osion krokotiilista ja toisen sellasesta isosta raidallisesta pomppujutusta. Ja mä luulin etten oo koskaan ollu siellä. Mutta tulipa verestettyä muistoja yli viidentoista vuoden ajalta :)

Photobucket

Nää oli reissun ehdoton hitti:

Kaikki meni tosi hyvin, lapset oli tosi kilttejä, tottelivat, istuvat kärryissä kiltisti kun maY veti pää punasena laumaa ympäriinsä. Ja isot tytöt oli tosi iso apu, ja meni pienten kanssa kaikkiin ratoihin ja temppuiluihin, että mä sain keskittyä pakoilemaan polttavaa aurinkoa, ja kuvaamaan. Kymmentä minuuttia vaille sulkemisaikaa tehtiin vielä pikavisiitti pomppulinnaan. Olin vielä kärryjen luona, kun pienimmät oli jo ehtineet pomppimaan. Hetkessä pikkuherra pomppasi ylöspäin, kun samaan aikaan nuorin neidoista laskeutui pompusta alaspäin. PAM, pamahti neidon leuka herran takaraivoon, ja voi sitä huutoa ja parkua. Neitokainen juoksee kiljuen ja verta sylkien isosiskon syliin ja kiljuu kuin syöttiläs. Voi jestas on vaikee saada kuusvuotiasta hiljenemään! Tietty se varmaan sattu ja verimäärä säikytti, mut mitään vakavaa ei siis todellakaan käyny. Kaikki muut ymmärsi sen, paitsi äitiä kiljuva naisenalku. Laitoin lopulta neidin kärryihin, ja lähettiin muksujen mökkiin vähän iltapalalle ja kattomaan leffaa. Huuhdeltiin suihkussa suurimmat veret pois ja juteltiin kaikkea kivaa, niin asia melkein unohtui. Paitsi tietty nyt neidillä on ihan makea arpi leuassa :D jäätiin pikkusten kanssa katsomaan Madacasgaria, kun isommat tytöt lähti pelaamaan pingistä ja nukkumaan kartanolle. Kun oltiin laulettu ja tanssittu ja naurettu tarpeeksi pingviineille ja sille ainakipeelle kirahville, pestiin hampaat ja mentiin nukkumaan. Lueskelin uusinta Suomen Elleä, kun riiviöt koko ajan pomppi, millon minkäkin syyn takia, pois sängyistä. Puol ykstoista alettiin vielä lukemaan autokirjaa. Ja sitten katottiin vielä Madacasgar uudestaan. Vanhemmat oli varottanu, että lapset ei välttämättä nukahda ennen vanhempien paluuta oopperasta, mutta ajattelin kuuman helteen ja Kesämaassa kirmaamisen imevän kaiken energian muksuista. Noh, mutta katottiin sitten leffa vielä toisen kerran. Loppupuolella herra nukahti istualteen ja lopputekstien juostessa läppärin ruudulla, palasivatkin jo vanhemmat oopperasta. Kieltäydyin taksikyydistä, ja otin riskin alueen valaistukseen ja Retretin yövartiointiin luottaen. Kävelin siis puolen kilsan matkan kotiin, ja pääsin vähän ennen yhtä nukkumaan. Muutenki oon iltasin käyny sen parikyt minsaa käppäilemässä tossa mökkikylässä ennen nukkumaanmenoa, ihan oman ajan saamiseksi ja vähän haukatakseni happea.

Tänään sitten muksut perheineen lähtivät ajamaan kotejaan kohti, ja 6 vee neiti tuli halaamaan mua neljä kertaa. Hän oli eilenkin kysellyt, että voiko mennä maY:n kanssa Kesämaahan. Hih, hauskoja muksuja :)

Kattokaas muuten, kuka meillä on tänään ollut kyläilemässä:

Photobucket

Sulo! Mamma syöttää sille kokoajan kaikkia makkaroita sun muuta, joten herra todennäköisesti palaa omistajilleen suolayliannostuksen kourissa ja 15 kiloa lihonneenna. Mikä on muuten yli nelinkertanen määrä ton pikkukaverin massaan verrattuna.

Tänään kun mamma illalla sanoi, että maito on melkein finito, mä olin jo puolimatkassa vapaaehtosena shoppailijana. Koska mun teki koko päivän hirveesti mieli karkkia. Ostin jättipussin sirkusaakkosia, ja vaikka en oo syöny ku puolet, enkä sitäkä yksin, oon ihan ähkyssä. Ehkä pitäs lopettaa noiden munkkien vetäminen päiväsaikaan...